bit ihop eller bryt ihop? (gnälligt och deprimerande inlägg så läs inte om du är lättpåverkad)

hade du frågat imorse så hade jag brutit ihop for real. jag får verkligen nån sorts.. ångest, tror jag, bara av att behöva åka ut till stallet. jag vill inte, och när jag väl är där vill jag bara få det gjort så jag kan åka hem igen. minsta lilla grej som går fel känns som en hel undergång, som igår när jag inte fick av unghästen grimman, jag var verkligen en halv sekund från att bara lägga mig på marken och börja stortjuta. för en grimma? helt sjukt jag vet men så är det, och jag blir bara tjurigare och argare på min stackars mamma som verkligen inte fattar att jag bara vill bli klar fort och inte vill "rida ut på långtur nu när vi har tid". blä, men jag ska sluta whina, det är inte nåt att göra något åt det, och jag kan inte säjla en häst som inte är igångsatt efter vilan så det är bara att bita ihop och hålla på hela mörka jävla vintern, frysa tårna av sig, aldrig få en sovmorgon eller hinna göra något annat, eller varför inte kunna bara göra ingenting alls. så jävla less.

sen iaf när jag kom hem försent såklart så var batteriet slut på ipoden, låset på cykeln hade frusit, så jag hann verkligen inte göra det jag hade tänkt på gymmet, sen när jag kom hem fick jag hetsäta min frukost för att sen försöka hitta en annan cykel att ta mig till jobbet på. so far so pissigt.
(nu slutar jag gnälla)

sen hade vi iaf kick- off på jobbet, långdragen föreläsning och sen middag som innebar buffé och fri dricka. jag höll mig ganska nyttig med cola zero och kycklingspett. en kärleksmums och nån dumle slank ner men det får det göra ibland :P sen lekte vi lekar med kundvagnsrace och shoppinglistor så då joggade jag ber lite av maten iaf, cyklade sen hem i ett kallt och isigt lund, det blir nog en pw fram o tillbaka till jobbet imorn tror jag.

vad har hänt mer sen sist då? och när var sist? nångång förra veckan tror jag.
tävlade hela helgen, packade hästen och åkte själv i lördags, det gick bra igen, en 4e plats i 110 och en 5e i 115, synd att det inte blev nån högre placering den här gången, det var dubbla prispengarna på pallplatserna mot förra gången. men jaja nu ska jag inte bli gniden, hästen var duktig iaf. på söndagen var det nationell status och alltså lite mer tekniskt, plus att det var ett snäpp högre än han har hoppat förut (120) lite sliten häst men ändå bara ett ner, han fegade lite i början när han märkte att det var lite större men sen blev han fin. nog hästprat.

gick lös på ett halvt kilo lösgodis och choklad i lördags, och inte blev det nån träning heller, men jag är nöjd ändå :P den här veckan blir det inte heller nån ordning utom kanske möjligtvis på söndag när jag faktiskt är ledig, men nästa vecka så har väl förhoppningsvis mirakelpillrena från gymgrossisten kommit också så då blir det kanske ordning!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0