halledudane då!

jättelänge sen jag skrev, jag vet, men jag jobbar och har faktiskt ett liv också.

jag har fixat alla julklappar, pysslat lite lite med hästarna, inridningsprojektet går långsamt men bra, har bara hunnit med henne fem gånger men kan nog sitta på henne imorn. snell häst! dom andra vill jag bara bli av med.

hunden mår bra, tror jag, han har jagat sin egen svans den senaste kvarten (?), det är svinkallt och jättejättefint i lund. har jag sagt att jag älskar kall snö? börjar faktiskt tycka om mina halvtimmespromenader i kylan till jobbet också. idag har jag jobbat, julhandlat (eller även lagt typ alla mina matpengar för den här månaden på mat för en dag), tränat och promenerat ner till domkyrkan o köpt en gran, det är alltid samma bra idé att bära hem den själva, och alltid lika jävla jobbigt att släpa hem den. men nu är den hemma iaf.

julkänslan då? har inte riktigt infunnit sig än, och särskilt mycket energi har inte lagts på julisarna heller, jag börjar väl bli för gammal jag vet inte. men mat ska jag äta iallafall, matkoma 5.0!

nej nu ska jag väl äta middag snart så hunden kan få komma ut på sin långtur snart. lyxade till det med köpemaud idag, bönsallad, bulgur och kycklingspett! fett näääjs!  imorn ska det ridas, tränas, solas och jobbas, stängning dan innan jul och sen jobbar jag jul o juldan, bara till lunch men ändå :/

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0